Het MKB en social media

Volgens een recent onderzoek van LinkedIn onder 1000 midden- en kleinbedrijven, is gebleken dat acht van de tien bedrijven in het MKB gebruik maakt van social media. Het onderzoek gaf daarnaast aan dat het MKB de groei van hun bedrijf en naamsbekendheid durft te linken aan het gebruik van social media. Drie op de vijf bedrijven gaven namelijk aan in een ‘groei-modus’ te zitten en één op de zes van deze bedrijven zat zelfs in een ‘hyper groei-modus’.

Social media in het MKB

Het belang van social media in het MKB Uit het onderzoek kwam ook naar voren dat veel bedrijven binnen het MKB social media gebruiken om klanten en prospects te infomeren en daarnaast naamsbekendheid op te bouwen. Social media is niet alleen voor deze twee factoren interessant. Via social media kun je op de hoogte blijven van de laatste ontwikkelingen en bijvoorbeeld het inwinnen van advies. Daarnaast leent social media zich goed om de interactie aan te gaan met klanten en prospects. Hoe zet je social media in binnen het MKB? Hieronder worden drie voorbeelden genoemd wat het inzetten van social media binnen het MKB (nog) succesvoller kan maken. 1.        Maak gebruik van visuele content Beeld zegt meer dan duizend woorden! Het is gebleken dat je op Facebook de meeste engagement hebt via foto’s. Daarnaast is er een groei in de social mediakanalen waarin alleen visuele content wordt gedeeld. Denk aan Instagram en Pinterest. 2.        Maak gebruik van video’s Niet alleen foto’s zijn populair onder social mediagebruikers, maar ook video’s kunnen de goedkeuring wegdragen. Dat kun je zien aan het feit dat YouTube nog steeds groeiende is en meer dan vier miljard views per dag heeft! Als bedrijf kun je daar handig op inspelen door interessante korte filmpjes te delen of natuurlijk zelf aan de slag te gaan. 3.        Delen! We hebben het bij delen niet over de gebruikelijke informatie als reclames, aanbiedingen en kortingen, maar we hebben het over kennis! Hierbij kun je denken aan waardevolle informatie voor de doelgroep. Wanneer je zinnige informatie deelt, kom je bij de doelgroep onder de aandacht of blijf je onder de aandacht. Bekijk hier een filmpje over trends wat betreft social media in 2014. [youtube http://www.youtube.com/watch?v=QfVVfB_UHeA] Acties organiseren via social media bij MKB Hebt u er wel eens aan gedacht om meer volgers aan u te binden door middel van een online-actie? Het vliegticket van Free2Fly leent zich daar uitstekend voor. Lees meer op de website wat deze actie voor uw bedrijf kan betekenen!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

11 − 2 =