De slimste marketing campagnes van de wereld

[:nl]Onlangs heeft mediabureau WARC een lijst gepresenteerd met de slimste marketing campagnes van de wereld. Voor jou als marketeer is dat natuurlijk een leuke bron om inspiratie uit op te doen. Een aantal voorbeelden uit deze lijst zijn de volgende campagnes:

Marketing campagne voorbeeld 1: Vodafone Fakka

Fakka is het ‘wisselgeld’ op micro payment cards van Vodafone dat gebruikt wordt in de Egyptische campagne. Geweldige actie van Vodafone die in onderstaand YouTube filmpje wordt toegelicht: http://www.youtube.com/watch?v=BqOsYNilElY

Marketing campagne voorbeeld 2: Small Business Saturday (American Express)

Zoals veel marketeers zullen weten heeft de retail -en de kleine ondernemer in het bijzonder- het erg moeilijk. America Express introduceerde Small Business Saturday in de VS om de kleinere bedrijven te promoten. Een geniale campagne van American Express: http://www.youtube.com/watch?v=rIYHjs1vEAo

Marketing campagne voorbeeld 3: It’s more fun in the Philippines

In 2012 werd deze campagne gestart met als doel meer bezoekers naar de Filipijnen te trekken. Ondertussen loopt de campagne nog steeds loopt. Het unieke aan deze campagne was dat hij low budget was maar dat men er geweldig in is geslaagd om de redenen om niet naar de Filipijnen te komen bij mensen weg te nemen. Hierin werd veel gebruik gemaakt van video: http://www.youtube.com/watch?v=ADNgEHFDYzo

Top 100 slimste marketing campagnes

WARC heeft een top 100 met slimste marketing campagnes op haar website gepubliceerd. Hierin wordt op basis van verschillende criteria gekeken naar de campagnes. Bekijk de hele lijst op de website van WARC: Voorbeelden slimme marketing campagnesWil jij je marketingcampagne ook graag optimaliseren voor je doelgroep en een aansprekende actie? Maak dan gebruik van Free2Fly! Klik hier om voorbeelden te bekijken van succesvolle acties. Hiermee kun je omzet  verhogen, loyaliteit verkrijgen of naamsbekendheid creëren, maar het is ook geschikt voor het verkrijgen van persoonlijke gegevens van consumenten of afnemers.[:en]Onlangs heeft mediabureau WARC een lijst gepresenteerd met de slimste marketing campagnes van de wereld. Voor jou als marketeer is dat natuurlijk een leuke bron om inspiratie uit op te doen. Een aantal voorbeelden uit deze lijst zijn de volgende campagnes:

Marketing campagne voorbeeld 1: Vodafone Fakka

Fakka is het ‘wisselgeld’ op micro payment cards van Vodafone dat gebruikt wordt in de Egyptische campagne. Geweldige actie van Vodafone die in onderstaand YouTube filmpje wordt toegelicht: http://www.youtube.com/watch?v=BqOsYNilElY

Marketing campagne voorbeeld 2: Small Business Saturday (American Express)

Zoals veel marketeers zullen weten heeft de retail -en de kleine ondernemer in het bijzonder- het erg moeilijk. America Express introduceerde Small Business Saturday in de VS om de kleinere bedrijven te promoten. Een geniale campagne van American Express: http://www.youtube.com/watch?v=rIYHjs1vEAo

Marketing campagne voorbeeld 3: It’s more fun in the Philippines

In 2012 werd deze campagne gestart met als doel meer bezoekers naar de Filipijnen te trekken. Ondertussen loopt de campagne nog steeds loopt. Het unieke aan deze campagne was dat hij low budget was maar dat men er geweldig in is geslaagd om de redenen om niet naar de Filipijnen te komen bij mensen weg te nemen. Hierin werd veel gebruik gemaakt van video: http://www.youtube.com/watch?v=ADNgEHFDYzo

Top 100 slimste marketing campagnes

WARC heeft een top 100 met slimste marketing campagnes op haar website gepubliceerd. Hierin wordt op basis van verschillende criteria gekeken naar de campagnes. Bekijk de hele lijst op de website van WARC: Voorbeelden slimme marketing campagnesWil jij je marketingcampagne ook graag optimaliseren voor je doelgroep en een aansprekende actie? Maak dan gebruik van Free2Fly! Klik hier om voorbeelden te bekijken van succesvolle acties. Hiermee kun je omzet  verhogen, loyaliteit verkrijgen of naamsbekendheid creëren, maar het is ook geschikt voor het verkrijgen van persoonlijke gegevens van consumenten of afnemers.[:es]Onlangs heeft mediabureau WARC een lijst gepresenteerd met de slimste marketing campagnes van de wereld. Voor jou als marketeer is dat natuurlijk een leuke bron om inspiratie uit op te doen. Een aantal voorbeelden uit deze lijst zijn de volgende campagnes:

Marketing campagne voorbeeld 1: Vodafone Fakka

Fakka is het ‘wisselgeld’ op micro payment cards van Vodafone dat gebruikt wordt in de Egyptische campagne. Geweldige actie van Vodafone die in onderstaand YouTube filmpje wordt toegelicht: http://www.youtube.com/watch?v=BqOsYNilElY

Marketing campagne voorbeeld 2: Small Business Saturday (American Express)

Zoals veel marketeers zullen weten heeft de retail -en de kleine ondernemer in het bijzonder- het erg moeilijk. America Express introduceerde Small Business Saturday in de VS om de kleinere bedrijven te promoten. Een geniale campagne van American Express: http://www.youtube.com/watch?v=rIYHjs1vEAo

Marketing campagne voorbeeld 3: It’s more fun in the Philippines

In 2012 werd deze campagne gestart met als doel meer bezoekers naar de Filipijnen te trekken. Ondertussen loopt de campagne nog steeds loopt. Het unieke aan deze campagne was dat hij low budget was maar dat men er geweldig in is geslaagd om de redenen om niet naar de Filipijnen te komen bij mensen weg te nemen. Hierin werd veel gebruik gemaakt van video: http://www.youtube.com/watch?v=ADNgEHFDYzo

Top 100 slimste marketing campagnes

WARC heeft een top 100 met slimste marketing campagnes op haar website gepubliceerd. Hierin wordt op basis van verschillende criteria gekeken naar de campagnes. Bekijk de hele lijst op de website van WARC: Voorbeelden slimme marketing campagnesWil jij je marketingcampagne ook graag optimaliseren voor je doelgroep en een aansprekende actie? Maak dan gebruik van Free2Fly! Klik hier om voorbeelden te bekijken van succesvolle acties. Hiermee kun je omzet  verhogen, loyaliteit verkrijgen of naamsbekendheid creëren, maar het is ook geschikt voor het verkrijgen van persoonlijke gegevens van consumenten of afnemers.[:]

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

2 × drie =