4 Facebook marketing trends voor 2014

fbmark Ook in 2014 is Facebook weer een belangrijk onderdeel in de marketing mix. Afgelopen week heeft Marin Software (een bedrijf dat software maakt om advertenties online te beheren) een onderzoek gepubliceerd waarin zij een aantal trends signaleert voor 2014.

Trend 1: Adverteren in de tijdlijn is geaccepteerd

Het adverteren in de tijdlijn (timeline) middels gesponsorde berichten heeft een vlucht genomen in 2013 en wordt door gebruikers goed geaccepteerd. Het heeft een aantal voordelen boven het adverteren in de rechterkolom op Facebook (naast het belangrijke feit dat deze laatste op smartphones niet te zien zijn natuurlijk):

  • De clicktrough rate is 44 x hoger
  • De kosten per click zijn 67% lager
  • De conversieratio is 5% hoger
  • De kosten per acquisitie zijn 65% lager

Een voorbeeld van timeline adverteren: Facebook Ads in de tijdslijn

Trend 2: Mobiel is leidend

Facebook heeft onlangs bekend gemaakt dat 74% van de bezoeken aan de site plaatsvinden via een mobiel device, eind 2012 van dit nog 60%. De cijfers laten zien dat het loont om specifieke campagnes te voeren die enkel gericht zijn op mobiele gebruikers. Denk aan het promoten van een App. De resultaten van mobiele Ads zijn als volgt:

  • 187% hogere clicktrough
  • 22% lagere kosten per acquisitie

Een voorbeeld van een App promotie:

Mobiele Ads FacebookTrend 3: Facebook gebruikers kopen van bedrijven waarmee ze verbonden zijn

Het is bekend dat mensen kopen bij bedrijven waarmee ze (al dan niet via Facebook) verbonden zijn, denk hierbij bijvoorbeeld aan klanten en prospects waarvan je als bedrijf de e-mailadressen hebt. Facebook biedt sinds dit jaar de mogelijkheid om op basis van bijvoorbeeld e-mailadres een doelgroepselectie te maken. Zo kun je dus Ads vertonen aan alleen die doelgroep. Dat leidt tot 64% lagere kosten per acquisitie!

Doelgroepen maken FacebookTrend 4: Verse Ads scoren het beste

Als je op Facebook adverteert is het belangrijk om regelmatig je campagnes en advertenties te vernieuwen. Advertenties worden namelijk talloze keren aan dezelfde gebruikers vertoont en het onderzoek toont aan dat het zinvol is om daarom vaak nieuwe advertentie variaties toe te voegen. Dat heeft de volgende resultaten:

  • 35% hogere clicktrough rate
  • 4% hogere conversie
  • 38% lagere kosten per click
  • 34% lagere kosten per acquisitie

Frequentie Facebook Ads

Ook een succesvolle campagne in 2014

Free2Fly en Marketing Guys werken vaak samen om succesvolle campagnes op te zetten. Hierbij combineren we offline en online middelen op een slimme manier. Bekijk hier een aantal voorbeelden van acties. Wil je meer weten? Neem dan vrijblijvend contact met ons op.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

19 + vijftien =