Facebook wedstrijden organiseren nu makkelijker!

Facebook wedstrijden organiseren Marketeers die op hun Facebook Page een wedstrijd wilden organiseren waren daarbij altijd verplicht om dat te doen met behulp van een aparte App die je onder een Tab liet vallen. Deze week heeft Facebook de regels veranderd en is dit niet meer verplicht. Je mag dus nu als Page eigenaar bijvoorbeeld een Like & Win actie houden en mensen via je timeline uitnodigen om mee te doen. Overigens zijn de regels niet helemaal duidelijk over sharen. Klik hier om de nieuwe regelgeving te lezen.

Wat is het voordeel van de nieuwe Facebook regels?

Facebook actie Victorias SecretOm een wedstrijd via een App te organiseren heb je technische kennis nodig om die App te installeren en vorm te geven. Dat maakt het wat kostbaarder om een wedstrijd te organiseren en bovendien kost het natuurlijk tijd om dit te realiseren. Het is daarom vooral voor Pages van kleine bedrijven aantrekkelijk!

Waarom zou je dan nog een App gebruiken?

Als je als marketeer van een merk/bedrijf een campagne op Facebook doet, wil je dat de campagne iets van het bedrijf uitstraalt. Het voordeel van een App hierbij ten opzichte van een actie op de tijdlijn, is dat het met de App mogelijk is een campagne bijvoorbeeld in de huisstijl te maken. Zo sluiten je Facebook-acties volledig aan bij je branding strategie.

Daarnaast kun je met een App allerlei gegevens van de deelnemers verzamelen. Door een e-mailcatch voor de deelname krijg je hun e-mailadres en de App vraagt ook toegang tot informatie als likes, vrienden, geboortedatum. Handig, want zo weet je precies wat voor likers je in de kuip hebt.Facebook likers campagneBovendien, voor een campagne via een App heb je misschien wat meer kennis nodig, maar er zijn ook meer mogelijkheden. Fotowedstrijden, couponkorting, sweepstakes -het zijn maar een paar opties die je hebt met een Facebook-actie via een App. De keuze voor een campagne via een App op de tijdlijn hangt natuurlijk af van je doel, je grootte en je budget.

Meer weten over Facebook-acties? Neem dan contact op met Ted via e-mail of het contactformulier hieronder om vrijblijvend een specifieke actie voor jouw doelgroep te bepalen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

20 + 3 =