Prankvertising: wel of niet doen?

Prankvertising Een nieuwe trend in online advertising is het zogenaamde ‘prankvertising’. Hierin staat ‘prank’ voor practical joke. Via de verschillende social media zie je de verschillende filmpjes steeds vaker voorbij komen. Bij prankvertising gaat het erom dat een product of dienst middels een -al dan niet leuke- practical joke onder de aandacht wordt gebracht bij het publiek. Nietsvermoedende burgers worden ingezet. Dat maakt het voor de kijker soms des te leuker. Een voorbeeld is de video van introductie van een nieuwe TV van LG: [youtube=http://www.youtube.com/watch?v=wLiIj4HmjD8&w=420&h=315] Best een leuke video natuurlijk om naar te kijken, amusant voor de kijker. Maar wat nou als jij die argeloze sollicitant was en daar in het donker op de vloer in een onbekend gebouw zou liggen? ToysRUs heeft ook een Prank gemaakt, op een manier die erg geslaagd is en veel goede reacties opriep: [youtube=http://www.youtube.com/watch?v=q5SXybm6bss&w=420&h=315]

Prankvertising gaat soms wel erg ver

Een ander voorbeeld dat momenteel op Facebook rouleert is het voorbeeld van een deodorant reclame waarbij onder het mom van ‘deodorant voor iedere stress situatie’ het volgende gebeurt: [youtube=http://www.youtube.com/watch?v=LsrSSyOH-nc&w=560&h=315]

Prankvertising: wel of niet doen?

Wat is jouw mening over prankvertising. Zou jij het wel of niet inzetten voor jouw campagne? [polldaddy poll=7553241]

Hulp nodig bij jouw marketingcampagne?

Ted heeft ruime ervaring met het succesvol opzetten van klantacties (bekijk hier een paar voorbeelden) waarbij tevreden bestaande klanten worden ingezet om nieuwe klanten te vinden. Neem gerust eens vrijblijvend contact met ons op!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

vijf × 5 =