Waarom je geen WK actie moet doen !

[:nl]Donderdag is het WK gestart in Brazilië en dat is te merken in de media. De ene na de andere leverancier start met een ‘unieke’ WK actie. Dit jaar zijn het er echter veel minder dan tijdens het EK in 2012. Dat komt o.a. door de slechte resultaten van Nederland tijdens dat EK, maar heeft er ook mee te maken dat WK acties niet meer uniek zijn en dus ook niet opvallen. De kans van slagen van een WK actie is erg klein en is bovendien afhankelijk van een groot aantal factoren waarvan je er een aantal niet in de hand hebt. Daarom de stelling: Doe geen WK actie!

Welke actie dan wel?

Acties kunnen natuurlijk veel eenvoudiger opvallend en onderscheidend zijn, hieronder een paar voorbeelden.

Een actie die wel onderscheidend is de Jeep campagne in de VS die wordt ondersteund door een ‘unreleased’ Michael Jackson nummer en als payoff ‘Summer never felt so good!’ heeft:

http://www.youtube.com/watch?v=pUyZFfRbIpI

Een ander voorbeeld is de Amersfoortse lokale coffeebar Corazon die een WK-vrije zone heeft ingesteld. Dit heeft zelfs de Telegraaf (in film op 03:05 minuten) en Radio 538 gehaald:

Schermafbeelding 2014-06-13 om 12.01.30Ook Sprite deed in 2012 (tijdens het EK en de Olympische spelen nota bene) een leuke actie die winnaars op de emotie (fun) triggert: een gigantische Sprite dispenser op het strand van Rio:

En ook geen gratis zomercheck!

Naast de WK acties zijn de ‘gratis zomerchecks’ van automerken ook ronduit vervelend en weet iedereen dat dit bedoeld is om een bezoeker naar een autoshowroom te krijgen om hem vervolgens op de gebreken van de auto te wijzen. Zoals je ziet in Google heeft werkelijk ieder automerk deze actie momenteel lopen: Gratis Zomercheck

Op zoek naar een origineel marketingidee (tijdens het WK)?

Zoals hierboven genoemd ben je als merk niet origineel door mee toe doen met allerlei WK marketingacties of bijvoorbeeld een gratis zomercheck. Maar met welke marketingactie kun je je dan wel onderscheiden? Maak dan gebruik van Free2Fly! Klik hier om voorbeelden te bekijken van succesvolle acties. Hiermee kun je omzet verhogen, loyaliteit verkrijgen of naamsbekendheid creëren, maar het is ook geschikt voor het verkrijgen van persoonlijke gegevens van consumenten of afnemers. Of neem contact met Ted op om eens vrijblijvend te sparren over een leuke actie via +3133-4702900 of online.

Wat vind jij?

[polldaddy poll=8119332][:en]Donderdag is het WK gestart in Brazilië en dat is te merken in de media. De ene na de andere leverancier start met een ‘unieke’ WK actie. Dit jaar zijn het er echter veel minder dan tijdens het EK in 2012. Dat komt o.a. door de slechte resultaten van Nederland tijdens dat EK, maar heeft er ook mee te maken dat WK acties niet meer uniek zijn en dus ook niet opvallen. De kans van slagen van een WK actie is erg klein en is bovendien afhankelijk van een groot aantal factoren waarvan je er een aantal niet in de hand hebt. Daarom de stelling: Doe geen WK actie!

Welke actie dan wel?

Acties kunnen natuurlijk veel eenvoudiger opvallend en onderscheidend zijn, hieronder een paar voorbeelden.

Een actie die wel onderscheidend is de Jeep campagne in de VS die wordt ondersteund door een ‘unreleased’ Michael Jackson nummer en als payoff ‘Summer never felt so good!’ heeft:

http://www.youtube.com/watch?v=pUyZFfRbIpI

Een ander voorbeeld is de Amersfoortse lokale coffeebar Corazon die een WK-vrije zone heeft ingesteld. Dit heeft zelfs de Telegraaf (in film op 03:05 minuten) en Radio 538 gehaald:

Schermafbeelding 2014-06-13 om 12.01.30Ook Sprite deed in 2012 (tijdens het EK en de Olympische spelen nota bene) een leuke actie die winnaars op de emotie (fun) triggert: een gigantische Sprite dispenser op het strand van Rio:

En ook geen gratis zomercheck!

Naast de WK acties zijn de ‘gratis zomerchecks’ van automerken ook ronduit vervelend en weet iedereen dat dit bedoeld is om een bezoeker naar een autoshowroom te krijgen om hem vervolgens op de gebreken van de auto te wijzen. Zoals je ziet in Google heeft werkelijk ieder automerk deze actie momenteel lopen: Gratis Zomercheck

Op zoek naar een origineel marketingidee (tijdens het WK)?

Zoals hierboven genoemd ben je als merk niet origineel door mee toe doen met allerlei WK marketingacties of bijvoorbeeld een gratis zomercheck. Maar met welke marketingactie kun je je dan wel onderscheiden? Maak dan gebruik van Free2Fly! Klik hier om voorbeelden te bekijken van succesvolle acties. Hiermee kun je omzet verhogen, loyaliteit verkrijgen of naamsbekendheid creëren, maar het is ook geschikt voor het verkrijgen van persoonlijke gegevens van consumenten of afnemers. Of neem contact met Ted op om eens vrijblijvend te sparren over een leuke actie via +3133-4702900 of online.

Wat vind jij?

[polldaddy poll=8119332][:es]Donderdag is het WK gestart in Brazilië en dat is te merken in de media. De ene na de andere leverancier start met een ‘unieke’ WK actie. Dit jaar zijn het er echter veel minder dan tijdens het EK in 2012. Dat komt o.a. door de slechte resultaten van Nederland tijdens dat EK, maar heeft er ook mee te maken dat WK acties niet meer uniek zijn en dus ook niet opvallen. De kans van slagen van een WK actie is erg klein en is bovendien afhankelijk van een groot aantal factoren waarvan je er een aantal niet in de hand hebt. Daarom de stelling: Doe geen WK actie!

Welke actie dan wel?

Acties kunnen natuurlijk veel eenvoudiger opvallend en onderscheidend zijn, hieronder een paar voorbeelden.

Een actie die wel onderscheidend is de Jeep campagne in de VS die wordt ondersteund door een ‘unreleased’ Michael Jackson nummer en als payoff ‘Summer never felt so good!’ heeft:

http://www.youtube.com/watch?v=pUyZFfRbIpI

Een ander voorbeeld is de Amersfoortse lokale coffeebar Corazon die een WK-vrije zone heeft ingesteld. Dit heeft zelfs de Telegraaf (in film op 03:05 minuten) en Radio 538 gehaald:

Schermafbeelding 2014-06-13 om 12.01.30Ook Sprite deed in 2012 (tijdens het EK en de Olympische spelen nota bene) een leuke actie die winnaars op de emotie (fun) triggert: een gigantische Sprite dispenser op het strand van Rio:

En ook geen gratis zomercheck!

Naast de WK acties zijn de ‘gratis zomerchecks’ van automerken ook ronduit vervelend en weet iedereen dat dit bedoeld is om een bezoeker naar een autoshowroom te krijgen om hem vervolgens op de gebreken van de auto te wijzen. Zoals je ziet in Google heeft werkelijk ieder automerk deze actie momenteel lopen: Gratis Zomercheck

Op zoek naar een origineel marketingidee (tijdens het WK)?

Zoals hierboven genoemd ben je als merk niet origineel door mee toe doen met allerlei WK marketingacties of bijvoorbeeld een gratis zomercheck. Maar met welke marketingactie kun je je dan wel onderscheiden? Maak dan gebruik van Free2Fly! Klik hier om voorbeelden te bekijken van succesvolle acties. Hiermee kun je omzet verhogen, loyaliteit verkrijgen of naamsbekendheid creëren, maar het is ook geschikt voor het verkrijgen van persoonlijke gegevens van consumenten of afnemers. Of neem contact met Ted op om eens vrijblijvend te sparren over een leuke actie via +3133-4702900 of online.

Wat vind jij?

[polldaddy poll=8119332][:]

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

2 × 2 =